Kommentera

Ni som läser bloggen, ni får gärna kommentera vad jag skriver så att jag kan se det ur en annan synvinkel än min egen. Andras åsikter och tankar är berikande så man kan tänka i andra banor än sina invanda som kanske inte är det bästa. Era kommentarer kan förhoppningsvis få mig en tankeställare och kanske ändra mitt liv lite grann, det minsta kan ge mycket.

torsdag 2 juli 2015

Upp och sen ner

Jag vaknade och mådde relativt bra. Tog min medicin, satt på kaffe startade datorn, satt på TV:n, alla mina morgon ritualer. Kändes skönt att må så bra för tredje dagen, men sen började ångesten komma. Kom på att jag hade tvätt tid klockan ett idag, då rasade jag, för en så liten sak, en bagatell. Men det var just det, jag kände mig låst, hade ingen ork men jag tvingade mig ut på en cykeltur genim tivoliparken och in till stan. Sen en runda till Brohaga där jag var i ungefär en timme tills det var dags att cykla hem och tvätta. Nu väntar jag på att tvätten ska bli färdig så jag kan kasta den i torktumlaren och vika ihop den och sen hoppas jag att jag känner mig fri. Fick ta ett par behovs tabletter i morse när jag kom på att jag var låst nästan hela dagen. Om jag mår bättre efter tvätten ska jag ta kemeran med mig och fotografera på lilla torg där dom har en massa stånd med mat och saker, jag såg det som hastigast när jag tog cykelrundan i förmiddags. Jag väntar även på blodproven, men det tar säkert en tid, hoppas att den visar vilken medicin jag kan få som hjälper mig. Litium eller mågon annan, bara jag slipper ångesten, oron och depressionen.

2 kommentarer:

  1. känner igen det där!
    man mår oftast bra på morgonen sen kommer ångesten :/

    sv: brukar också fota ibland, men det som kändes bra var att jag kan ta fram den här när som helst

    SvaraRadera
  2. Ja mornarna är bäst. Sen får man typ se.

    SvaraRadera