Kommentera

Ni som läser bloggen, ni får gärna kommentera vad jag skriver så att jag kan se det ur en annan synvinkel än min egen. Andras åsikter och tankar är berikande så man kan tänka i andra banor än sina invanda som kanske inte är det bästa. Era kommentarer kan förhoppningsvis få mig en tankeställare och kanske ändra mitt liv lite grann, det minsta kan ge mycket.

torsdag 24 september 2015

Brohaga - Träffpunkten

Jag brukar vara i Brohaga just för att ha lite social kontakt. Jag har börjat må mycket bättre, var det liv där innan gick jag direkt. Det var en äldre tant som styrde stället som en diktator och hon har haft många arbetskolleger som slutat tack vare henne. I alla fall var det ett möte på träffpunkten där jag tog upp om det ska ingå i fritidsgruppen att sitta på balkongen, dricka kaffe, lyssna på musik och prata med ett par stycken! Jag tog upp det på mötet och Jan, den ansvariga på fritidsgruppen sa att det hör till fritidsverksamheten! En av fritids personalen har inte ens körkort och varje gång man frågar honom om han vill följa med ut är han ALLTID upptagen, Orkar inte sätta min fot där längre, helt utmattad av besvikelse och ilska. Ska ta och ringa den högste chefen för omsorgsförvaltningen imorgon, bara jag har krafter till det. Som igår, Frågade vad Kristofer gjorde, han svarade vad fan vilken ton du har! Ser du inte att jag sitter här ute och dricker kaffe, lyssnar på musik och pratar! Det är sådant Jan Engström försvarar och säkerligen gör själv! Deras lön kommer från oss skattebetalare!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar