Kommentera

Ni som läser bloggen, ni får gärna kommentera vad jag skriver så att jag kan se det ur en annan synvinkel än min egen. Andras åsikter och tankar är berikande så man kan tänka i andra banor än sina invanda som kanske inte är det bästa. Era kommentarer kan förhoppningsvis få mig en tankeställare och kanske ändra mitt liv lite grann, det minsta kan ge mycket.

onsdag 8 juli 2015

Brohaga - en mötesplats

Det är ett ställe jag brukar gå till, bland annat för att äta middag där. Dom anordnar en massa aktiviteter och utflykter. Jag var med på två förra året sedan har jag inte mått bra, gått dit och ätit sedan hem. Nu när jag är lite piggare så vill jag ställa upp på dom utflykter som jag tror jag gillar. Förra månaden var dom i Helsingör!☻Jag kände inte alls för det, men idag körde vi till Sölvesborg, vi var fyra och två personal som bara har hand om fritidsverksamheten. Inplanerat är också Malmö festivalen, där vi kommer att vara till tolv till ett på natten!☻Ska ge förslag till Östersjö festivalen i Karlshamn nästa vecka, tror att det går, hoppas det iallafall, den festivalen är bra, musik i varje hörn från olika länder. Alla resor är gratis, det enda man betalar är det man äter och dricker. På utflykter till Helsingör, Malmö festivalen får man dricka alkohol om man vill, deras inställning: Vi är alla vuxna!☻Utflykterna får planeras, men det finns fasta aktiviteter varje vecka som innebandy, varmvattenbad vattengympa mm. Brohaga är en mötesplats även kallad träffpunkten där folk med psykisk ohälsa kan gå till. Dom öppnar klockan åtta, halv nio frukost, en massa kaffe☻middag klockan halv ett. Stänger klockan fyra, helgerna öppnar dom klockan nio stänger två. Innan var det öppet till åtta på kvällen men dom drog ner på tiderna och satt en personal extra istället.
Hur har ni det, har ni något ställe ni kan gå till som gör ungefär vad träffpunkten/Brohaga gör?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar