Kommentera

Ni som läser bloggen, ni får gärna kommentera vad jag skriver så att jag kan se det ur en annan synvinkel än min egen. Andras åsikter och tankar är berikande så man kan tänka i andra banor än sina invanda som kanske inte är det bästa. Era kommentarer kan förhoppningsvis få mig en tankeställare och kanske ändra mitt liv lite grann, det minsta kan ge mycket.

måndag 27 juli 2015

Har känts bra idag

Skulle besiktiga bilen idag, var lite nervös som man alltid är när man besiktigar. Fick en tvåa på handbromsen, körde till "min" vanliga verkstad där dom fixade det direkt, tog ett par timmar. Körde sedan till bilprovningen igen för ombesiktning och det gick bra. Tror att jag mått bra idag för det var nästan full rulle hela tiden, fick visserligen ta behovsmedicin när jag kom hem, när allt hade lagt sig. Att ha struktur, att göra något meningsfullt gör att man känner sig bättre. Jag tycker om stressjobb där man får ligga i hela tiden, då mår jag bra, men helgerna och en del kvällar mår jag skit. Innan drack jag varje helg jag var ledig, nu dricker jag ingenting och ska nog fortsätta med det, iallafall tills jag blir riktigt stabil. Nu undrar jag hur morgondagen ska bli, hade varit skönt med fullt ös☻

2 kommentarer:

  1. God morgon!
    Du som gillar att fotografera ska nu få ett tips av mig.
    Ta en stund varje dag och lär dig något nytt om fotografering och bildbehandling.
    Kika in på Moderskeppet.se. Det var där jag började för en massa år sen.
    I dag har jag gått två högskolekurser i fotografi och efterbehandling och är frilansande fotograf och fotar mest för en lokal tidning.
    Jag har ett "vanligt" jobb också men det är fotobiten som är den mest utvecklande.
    Moderskeppet.se alltstå. Lycka till. :)

    SvaraRadera
  2. Hej John!
    Jag hamnade här när jag sökte på bipolära bloggar. Jag sökte på ämnet eftersom jag hittade min egen diagnos för 2 år sedan (60 år). Hela livet hade jag då gått och undrat om andra fungerade som jag. Jag har en lindrig form, bipolär 2 1/2. Mina två döttrar har också fått diagnosen, genetiskt?
    Jag vill gärna säga till dig att: Du är inte bipolär, du har en bipolär sjukdom. Det är stor skillnad. Du är t.ex. inte cancer, eller hur?
    Jag vet inte hur länge du vetat om din diagnos men du är i alla fall rätt på det nu när du skriver om struktur. Jag skulle kunna berätta så mycket om "verktyg" men vilka som skulle passa dig? det är individuellt. På tal om mediciner, inte känner jag dig men min känsla är att du äter alldeles för många sorter. Jag äter lamotrigin och citalopram. Till natten tar jag 1/2 stilnoct, (fast det hade jag försökt avstå ifrån om jag varit 20 år yngre eftersom dom är vanebildande.) Får jag ångest (vilket jag inte har mycket av) räcker det med atarax eller lergigan. Men alla är vi unika och har olika behov och mer eller mindre bipolära symtom.
    Alla lycka till dig att hitta hjälp till självhjälp, alltså verktyg för att känna igen när det är dags för ner eller upp, och häva lite grand, för det går ibland ska du veta.
    Hälsningar från en som förstår
    e/k
    www.steeperz.com

    SvaraRadera