Kommentera

Ni som läser bloggen, ni får gärna kommentera vad jag skriver så att jag kan se det ur en annan synvinkel än min egen. Andras åsikter och tankar är berikande så man kan tänka i andra banor än sina invanda som kanske inte är det bästa. Era kommentarer kan förhoppningsvis få mig en tankeställare och kanske ändra mitt liv lite grann, det minsta kan ge mycket.

tisdag 7 juli 2015

Mindre och mindre sömn

Sedan jag började med quetiapin har jag slutat med zoplikon och lergigan. Jag somnar skönt på quetiapinen men vaknar flera gånger på natten och kan somna om men kan nu inte ligga kvar utan måste gå upp, tidigare och tidigare varje morgon. Idag gick jag upp klockan 5! Vad ska man göra på den tiden? Igår gick jag upp tio i sex, kände då ångesten och en neråtgående svacka efter en timme. Jag blev rastlös och cyklade ner till Hammarsjön innan klockan åtta men glömde ta min behovs mediciner som jag såväl behövde, förstår inte hur jag kunde glömma för jag mådde inte bra. Jag ska ringa läkaren idag och se om jag kan ta någon medicin så jag sover bättre utan att vakna och sova lite längre på mornarna, detta tar knäcken på mig att vakna flera gånger på natten och stiga upp tidigare och tidigare på mornarna. Jag får ångest och depressioner efter en tid när jag vaknar så tidigt och har inget att göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar